ח"כ סמוטריץ' ליו"ר הכנסת: " הוצא את רפורמת הכשרות מחוק ההסדרים"

איתי גדסי No Comments on ח"כ סמוטריץ' ליו"ר הכנסת: " הוצא את רפורמת הכשרות מחוק ההסדרים"

לאור דבריו של יו"ר הכנסת כי "בחוק ההסדרים לא יכללו רפורמות שאינן קשורות לתקציב" יו"ר הציונות הדתית קורא ליו"ר הכנסת לוי להוציא את רפורמת הכשרות שפוגעת בסטטוס קוו ואין לה השפעה על התקציב מחוץ לחוק ההסדרים

ח"כ בצלאל סמוטריץ | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרפורמה ההרסנית בכשרות: יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' בפניה ליו"ר הכנסת מיקי לוי, בהמשך לדבריו של לוי כי יעמוד על כך שבחוק ההסדרים לא יכללו רפורמות שאינן קשורות לתקציב על מנת לוודא מניעת מחטפים וקיום תהליכי חקיקה ראויים בכנסת.

במכתבו ציין סמוטריץ' כי בתזכיר החוק של רפורמת הכשרות נכתב כי אין השלכות תקציביות ובשל כך ראוי להוציא את הרפורמה מחוק ההסדרים על מנת לאפשר דיון ממשי ומעמיק.

כזכור על פי הרפורמה אותה מובילים השרים כהנא וליברמן, הכשרות תוצא לראשונה מקום המגינה מידי הרבנות ותועבר לידי ארגונים פרטיים כלכליים שיפעלו במתכונת כלכלית. בישיבת מועצת הרבנות הראשית עליה חתמו גם רבני הערים, ביטלה הרבנות הראשית את הכרתה ברפורמה הצפויה ופסקה כי לא תכיר בכשרות שתפעל בהוראת הרפורמה המדוברת.

במכתב ששיגר ח"כ סמוטריץ' ליו"ר הכנסת כתב, "שמחתי לשמוע כי אתה עומד על כך שבחוק ההסדרים לא יכללו רפורמות שאינן קשורות לתקציב. ברצוני לחזק אותך על עמידתך הראויה למניעת מחטפים ולקיום תהליכי החקיקה ראויים בכנסת".

עוד הוסיף, "בהתאם לכך, אבקשך להתעקש על הוצאת הרפורמה בכשרות מחוק ההסדרים. בתזכיר החוק שפורסם להערות הציבור בשבוע שעבר צוין בעמוד 3 סעיפים ה' ו-ו' מפורשות כי לחוק אין השפעה על התקציב ועל תקני כח האדם במשרדי הממשלה.

בהתאם למדיניותך הראויה, אין שום הצדקה לכריכת הרפורמה בחוק ההסדרים באופן פוגע באפשרות לדיון ממשי ומעמיק בסוגית הרפורמה בכשרות.

הסטטוס קוו בסוגיות דת ומדינה הוא מורכב ושנוי במחלוקת ושינויים בו חייבים להיעשות באחריות, עקב בצד אגודל, ובדיאלוג והסכמות. חוק ההסדרים הוא ההיפך הגמור מזה.

אשר על כן אבקשך לעמוד על הוצאתה של הרפורמה מחוק ההסדרים".

 



0 תגובות